Najprostsze lody bez cukru

Ulubiony wakacyjny deser? Odpowiedź jest banalnie prosta – lody. Niestety sklepowe nie należą do najzdrowszych, dlatego czasem warto poświęcić chwilkę i samodzielnie przygotować domowe lody. Te poza tym, że będą świetnym orzeźwieniem, to dostarczą nam niezbędnych wartości odżywczych.


zdrowe lody

Jak tylko mogę staram się ograniczać cukier w swoich posiłkach, aż w końcu (mam nadzieję) wyeliminuję go w 100% . Niestety do lodów mam słabość. Zjedzenie litrowego pojemnika nie jest dla mnie najmniejszym problemem, a w obecną pogodę, gdy za oknem +30 stopni taki deser jest przecież zbawieniem. 

Co potrzebujemy do przygotowania lodów? 

Ulubione dojrzałe owoce. Dojrzałe dlatego, że są najsłodsze i najlepiej się trawią. Przydadzą się także pojemniczki na lody (ja swoje kupiłam w Auchan, ale znajdziecie je również w Ikei, czy innych większych marketach). Jeśli ich jednak nie macie wystarczą najzwyklejsze pojemniczki po jogurtach. 

pojemniczki na lody Auchan

Jakie lody można przygotować? 

  • Musy – zmiksowane mięsiste owoce (truskawki, maliny, banany, jagody, kiwi itd.) z odrobiną wody 
  • Sorbety – zamrożone ulubione soki (pomarańczowe, jabłkowe) 
  • Mleczne – do owoców można dodać mleko, czy jogurt 
  • Z kawałkami owoców – pokrojone owoce wystarczy zalać sokiem/wodą 

owocowe domowe lody

W przygotowaniu lodów ogranicza Was tak naprawdę tylko wyobraźnia. Sama najczęściej miksuję truskawki z odrobiną wody lub banany z mlekiem i dodatkiem masła orzechowego. Latem po treningu taki deser jest po prostu niezastąpiony! 

Udostępnij ten post

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz! To dla mnie dodatkowa motywacja ;)