Ćwiczę z YouTube #1

    Postanowiłam wprowadzić na bloga cykl postów pt. Ćwiczę z YouTube. Będzie to taki przegląd kanałów z ćwiczeniami, które możemy wykonywać w domu. Gdy zaczynałam swoją przygodę z fitnessem treningi układałam właśnie na podstawie filmików z youtube, inspiracje czerpałam również z Maratonu Treningowego Blogerek, jednak ta inicjatywa chyba już upadła.
   Jako, że bieganie pochłonęło mnie kompletnie i gdy nie miałam pomysłu na trening to najzwyczajniej w świecie zakładałam odpowiednie buty i wybiegałam na zewnątrz. Wcale nie mówię, że mnie to nie cieszyło, ale zapomniałam trochę o ćwiczeniach innych partii ciała.
    Po ostatnim starcie na 15 km znacznie ucierpiały moje stopy. Odcisków nie brakowało i bieganie czy zwyczajne chodzenie w butach wywoływało duży dyskomfort (na szczęście jest już lepiej). W związku z tym zaczęłam szukać ćwiczeń do których nie potrzebuję butów. Wybór był dosyć prosty - gimnastyka, joga, pilates albo basen. Z pomocą przyszedł mi oczywiście youtube i kanał na który nie pierwszy raz w takiej kryzysowej sytuacji zaglądam -  trenerkaINFO.


    Kanał prowadzi absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Polskiej Akademii Sportu - Aleksandra Żelazo. Jest trenerką osobistą, instruktorką kulturystyki, fitness oraz pilates. Sport towarzyszy jej od najmłodszych lat, próbowała różnych form aktywności fizycznej w tym lekkoatletyki czy pływania. W wolnych chwilach trenuje bieganie i bierze udział w biegach ulicznych (osiąga naprawdę świetne wyniki!).
    Opracowane treningi oraz układy ćwiczeń  można znaleźć na jej stronie oraz kanale youtube. Ola to osoba, która zachęca do regularnych ćwiczeń zarówno w domu jak i na siłowni oraz zdrowego odżywiania. 
Wykonałam praktycznie wszystkie filmiki z jej kanału, a szczególnie polecam Wam:

- Rozgrzewkę, która trwa 13 minut i angażuje całe ciało. 



źródło

- Pilates zarówno ten początkujący i zaawansowany. Ten pierwszy może wykonywać każdy. Świetnie wzmacnia mięśnie środka, ćwiczymy nogi, brzuch, rozciągamy ręce i plecy. Nie jest to trening wymagający, ale na pewno poczujemy po nim rozruszane mięśnie. Ten drugi jest już dużo trudniejszy. Zdecydowałam się na niego dopiero po kilku sesjach dla początkujących, a i tak sprawiał mi nieco trudności. Tutaj wymagane jest już spore rozciągnięcie i mocne mięśnie, gdyż większość ćwiczeń jest w pozycji świecy.



źródło

- Niskie przysiady, które można włączyć jako uzupełnienie do każdego treningu. Niecałe 3 minuty, a uda palą niemiłosiernie! 



źródło

 - Ćwiczenia na plecy, nogi i pośladki. Świetny zestaw wzmacniający nasze ciało i zwracający szczególną uwagę właśnie na plecy o których często zapominamy.


źródło


- Warto również wypróbować 7 ćwiczeń na pośladki. Już pierwsze minuty dają porządnie w kość. Czujemy, że ćwiczymy!


źródło


- Na koniec polecam, krótką 2 minutową Jogę, która świetnie rozciąga ciało i relaksuje.


źródło


    Na kanale trenerkaINFO znaleźć można wiele innych zestawów oraz filmików instruktażowych pokazujących jak wykonywać poszczególne ćwiczenia. Warto również zajrzeć na fanpage Oli, gdzie codziennie wrzuca piękne inspirujące zdjęcia, cenne porady i ćwiczenia.

Udostępnij ten post

10 komentarzy :

  1. Bardzo fajny pomysł z przeglądem tych ćwiczeń. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. już kiedyś natknęłam się na jej stronę, ale ćwiczyć z nią nie miałam okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł na taką serię! Będę podrzucać posty mojej siostrze, ona też ćwiczy z jutubem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ćwiczyć z kimś:)teraz mam fazę na Mel B i Jillian ale gdy mnie znudzą chętnie skorzystam z Twoich propozycji:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spadłaś mi z nieba z tymi postami!
    jeśli buty Cię obcierają i powodują odciski to nie jest dobry znak - spróbuj zmienić skarpetki na inne, powinno pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze w butach obcierały mnie pięty, a teraz po raz pierwszy mam odciski na palcach.. właśnie tak pomyślałam, że może to kwestia skarpet- sprawdzę : )

      Usuń
  6. o, tych ćwiczeń jeszcze nie widziałam! Do sprawdzenia:) Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. też ją bardzo lubię, wydaje mi się o niebo bardziej doświadczona i wiedząca co robi niż Pani E.Ch. ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! To dla mnie dodatkowa motywacja ;)